Com ser optimista en el treball | IEFE Talent & Training
Pensament positiu

Com ser optimista en el treball

El pensament negatiu és un dels principals frens en el teu desenvolupament professional. Existeixen factors que poden fer-te més vulnerable davant la influència del pessimisme professional. Per exemple, l’estrès o un clima laboral negatiu. Tanmateix, més enllà de les circumstàncies externes, tingues present que la teva actitud és una capacitat creativa per transformar la manera en què vius la teva realitat laboral.  

Com t’afecten els pensaments negatius en el treball? Són unes formes d’energia tòxica que afecten el teu rendiment professional, en limitar la teva concentració, creativitat i motivació. El pensament negatiu t’enfoca al costat menys amable de la teva rutina professional. Des d’aquesta perspectiva, cada pas es converteix en un gran esforç, en el treball diari desenvolupat en el centre de formació empresarial.

Com acabar amb el pensament negatiu

Què pots fer per transformar aquest pensament negatiu en un altre positiu?:

  1. Anota en una llibreta aquella idea negativa que es repeteix en la teva ment com un disc ratllat. Això t’ajudarà a identificar aquella frase recurrent, que t’amarga el moment. L’escriptura és terapèutica per visualitzar una preocupació interior.
  2. El següent pas és generar mantra alternatiu a aquesta idea negativa. Una frase breu, optimista i vital que has de repetir-te a tu mateix com un ancoratge, com un amulet de la sort. Aquesta frase pot servir-te d’inspiració: “m’agrada el meu treball”.
  3. Per reforçar el poder d’aquest mantra, és fonamental que et centris en aquells aspectes del teu treball que si t’agraden. Fes una llista i guarda-la en un lloc visible de casa teva o lloc de treball, per poder rellegir-la amb freqüència i interioritzar aquestes idees. L’efecte de la repetició d’idees positives és fonamental per convertir l’optimisme en un hàbit interior.
  4. Bolca’t en els companys de treball alegre, positius i vitals. Persones que aporten bon ambient en el treball en equip. Poden servir-te d’inspiració per modelar actituds de lideratge i intel·ligència social. Les emocions produeixen un efecte contagi. Per aquesta raó, no et deixis atrapar per l’energia negativa d’aquelles persones que es troben estancades en la queixa i sent l’efecte imant d’aquells professionals més motivats.
  5. L’optimisme professional també està en relació amb el teu temps lliure. Descansa, escolta música, gaudeix de les teves aficions i desconnecta del treball durant el cap de setmana. El pensament negatiu és, en molts casos, conseqüència del cansament psicològic.  

En què t’ajudarà el pensament positiu? Descobriràs que ser feliç en el treball no és una meta impossible, sinó un bé bàsic de desenvolupament professional. Gràcies a aquest optimisme et sentiràs més preparat per aconseguir metes a partir d’una autoconfiança alta. El pensament negatiu no és innat. És a dir, pots avançar cap a l’optimisme posant en pràctica aquests senzills passos.

En la mesura del possible, crea un espai de treball agradable, ja que l’estètica i l’ordre exterior influeixen en el teu propi ànim. Per tant, ser optimista és una medicina natural que només té efectes secundaris agradables.

Notícies relacionades

ComparteixShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn