Conèixer i saber gestionar la teva marca | IEFE Formació
Marca personal directius

Conèixer i saber gestionar la teva marca com a directiu

Al món dels negocis la clau està en el coneixement i gestió de l’empresa com quelcom global i de la marca com quelcom més individual. No obstant això, els directius precisen a més, de conèixer la seva marca personal com a directors. D’aquesta manera, el CEO o màxim responsable de la gestió i direcció administrativa d’una empresa, s’alça com la major autoritat en la jerarquia dins de l’organització.

Com crear la marca personal d’un directiu

Una marca personal, com el seu propi nom indica, va directament lligada a la nostra forma de ser. És la forma en què ens mostrem als altres: qui som i com ens comportem. Per aquest motiu, la marca personal reforça la imatge com a empresa. Per crear una marca personal com a directiu és necessari:

1. Conèixer com ens perceben els altres: el feedback que obtenim a l’hora de comunicar-nos és molt important per saber de quina forma ens perceben els altres. Esbrinar què petjada emocional deixem en els nostres clients, familiars i amics és fonamental per potenciar allò que és positiu per a la nostra empresa i minimitzar els aspectes negatius que puguin perjudicar-la.

2. Esbrinar què ens fa únics: tots som diferents. Ningú és millor que ningú. El secret consisteix a analitzar-nos bé i preguntar als altres quin és el nostre tret més identificatiu. És a dir, allò que ens fa irrepetibles.

3. Assimilar els valors i objectius d’empresa com a propis: el nostre treball i moviments com a directius han d’estar sempre orientats cap al mateix lloc que la nostra organització.

4. Desenvolupar un pla de comunicació personal: un pla estratègic amb el qual siguem capaços de comunicar els valors d’empresa a tots els nostres públics, des de proveïdors i empleats, fins a clients, mitjans de comunicació i públic objectiu.

Per què és tan important per als directius el disseny d’una marca personal?

Tot en aquesta vida deixa petjada. No ho podem evitar. I al món dels negocis i les noves tecnologies molt més encara. Per aquest motiu, hem de ser conscients de la rellevància que té per a la nostra empresa la pròpia imatge que projecta un directiu:

– Humanitza l’empresa.

– Ajuda a la projecció de la marca.

– Ens dirigeix cap a on volem anar com a empresa.

– A major reputació, major nombre d’oportunitats.

– Ens permet posicionar-nos com a capdavanters.

– Ens fa més competitius.

Finalment, cal assenyalar que la regla d’or per a tot directiu consisteix a mantenir-se informat i a l’última en tot el que a tecnologia es refereix. Vivim en un món digitalitzat pel que un directiu analògic mai serà capaç de connectar amb les noves filosofies de mercat digitals. Tot CEO que entengui i posi en pràctica aquesta premissa té molt camí cap a l’èxit recorregut.

Notícies relacionades

ComparteixShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn