Les millors habilitats d'un project manager | IEFE Formació, Manresa
Habilitats project manager

Les millors habilitats d’un project manager

Si treballes com a director de projecte o vols arribar a ser-ho en el futur, aquestes habilitats t’ajudaran a diferenciar-te de la competència directa. Quins són els talents més destacats d’un project manager:

1. La capacitat de síntesi és clau per a una organització eficaç de la informació, així com estructurar les dades en un arxiu de fàcil consulta. No obstant això, abans de materialitzar aquesta classificació dels documents, prèviament, has d’entrenar aquest esquema en la teva ment. Un project manager és molt intuïtiu i també, racional.

2. Com a director de projecte has d’entrenar la teva capacitat de lideratge, per potenciar el sentiment d’unitat en l’equip a través de l’establiment d’objectius comuns. El lideratge se sustenta en la comunicació assertiva, la intel·ligència emocional i l’ètica personal. Com a líder també has de ser un gestor del talent, reconeixent els assoliments compartits i assumint les derrotes de forma col·lectiva. Un director de projecte té un do especial cap a habilitats personals tan bàsiques com l’empatia i l’amabilitat.

3. Si vols evolucionar com a director de projecte també has d’aprendre a treballar sota pressió, desenvolupant habilitats per gestionar l’estrès que s’aguditza en els terminis finals d’un treball. Els millors professionals en aquest sector són aquells que inspiren confiança, seguretat i serenitat, fins i tot en situacions de crisis. Tu també pots arribar a ser la millor versió de tu mateix en aquestes situacions convertint la dificultat en una oportunitat.

4. El temps és un factor determinant en el desenvolupament i compliment d’un projecte. Com project manager, tindràs una òptima gestió de l’agenda, establint terminis amb realisme i també, concretant reunions amb horari d’inici i de tancament fixat per endavant.

5. Resolució de conflictes, capacitat d’intervenir entre membres de l’equip que tenen diferències importants, coneixement de les tècniques de negociació, gestor del canvi per implementar noves mesures de desenvolupament en l’organització.

6. Si tens una bona visió de futur, et sentiràs més preparat per a una perfecta optimització dels recursos disponibles en l’equip. Aquesta qualitat és un tresor per qualsevol project manager d’èxit.

7. Un director de projecte és un professional conscient de quin és la seva funció i el seu talent. No obstant això, si aquest és el teu treball també has d’aprendre a delegar amb confiança en l’equip, ja que aquest detall és inherent a una organització en la qual cada persona té clara quina és la seva funció directa.

8. Pensament positiu per desenvolupar l’esperit de superació que inspiri a tot el teu equip el valor del possible. La fe en l’esforç com un valor d’èxit.

Per tant, si vols arribar a ser un gran project manager, aquestes habilitats són bàsiques en el teu currículum pràctic.

Notícies relacionades

ComparteixShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn