Tendències en disseny gràfic i web per 2016 | IEFE Formació, Manresa
Tendencies disseny web

Tendències en disseny gràfic i web per 2016

En aquesta publicació, encara que amb el 2016 ja iniciat, ens hem proposat fer un resum perquè coneguis algunes de les tendències en disseny web, sobretot, si ets un professional o vols dedicar-te al disseny gràfic. Anem a aventurar-nos i ensenyar-te les que creiem que seran les tendències per aquest 2016. Pren nota: el que ve a continuació, potser t’interessa.

Encara que no siguis dissenyador, la teva pàgina web et representa. El teu blog és com el teu currículum vitae i has de deixar una bona impressió al públic que el visita, perquè torni a la teva pàgina.

La usabilitat és el més important. Si el teu disseny és com un Ferrari, però el teu blog carrega com un carretó, vas per mal camí. És millor que la teva pàgina sigui funcional i ràpida, que lenta però amb un disseny impressionant.

L’última moda és el disseny responsive. Significa que la teva pàgina s’adapta al dispositiu i no tu a ell. El normal i més usat per navegar, avui dia, són els smartphones de 5 polzades. Les tablets i els PCs utilitzen pantalles superiors. Per tant, recorda: responsive.

Hi ha aspectes que són imprescindibles i estaran de moda, com el flat design o disseny pla, que es caracteritza per simplificar i eliminar tot allò que no aporta valor al missatge. Altres aspectes poden ser l’ús de tipografies amb aspecte modern, els colors vius, les aplicacions natives i els menús intel·ligents o de navegació ocults. Hi haurà altres aspectes d’interacció, com l’adaptabilitat modular. Imagina el scroll infinit. Actualment, pot haver-hi diversos separats. Per exemple, una web, dues columnes i dos scrolls.

L’aspecte visual tornarà amb força gràcies al disseny modular que distribueix el contingut d’una forma racional i accessible per a la vista. Els nostres ulls no es cansaran. Gràcies a Vine i Snapchat, els vídeos ressorgiran amb força, igual que els gifs animats i les infografies. Una imatge val més que mil paraules. I si li afegeixes dades? El resultat és combinar big data i infografies.

Pel que fa a la narració, l’storytelling és una forma d’explicar històries que captiva al públic. En disseny, l’storytelling visual donarà al teu web aquell toc necessari per reforçar el teu missatge.

El nou llenguatge de disseny desenvolupat per Google, anomenat material design i desenvolupat l’any 2014, acabarà d’enlairar-se aquest any.

Finalment, si vols estar informat de tot, eines com les que t’oferim a continuació, et mantindran a l’última: newsletters com Webdesigner News i  Webdesigner Depot Newsletter. Muz.li, Crayon i Visually completen la llista.

Hem recopilat en aquest llistat les tendències que estaran de moda. Potser no estan totes les que són, però sí algunes de les més destacades. Esperem haver encertat en les prediccions i que gaudeixis d’un any apassionant en matèria web. I no t’oblidis que les tendències estan molt bé, però, si no et donen bons resultats, guia’t pel que funciona!

Notícies relacionades

ComparteixShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Comentaris